O SzlakuO Szlaku AktualnościAktualności Zaplanuj wycieczkeZaplanuj wycieczkę Praktyczne informacjePraktyczne informacje Twoja przygodaTwoja przygoda MultimediaMultimedia

Trasa rowerowa Spišská Belá - Beliansky rybník - Tatranská Kotlina, penzión Limba

Udostępnij:
Tatranská Kotlina, penzión Limba
Rodzaj nawierzchni:
Asfaltowa wydzielona droga rowerowa
Rodzinnie - z dziecięcym fotelikiem lub przyczepką
Rodzinnie - pierwsza przygoda na rowerze
Rodzinnie - rodzice mnie nie dogonią
Żwir? - to nie dla mnie
Na rowerze szosowym
Na rowerze miejskim
Na rowerze crossowym
Na rowerze trekkingowym
Na rowerze górskim
Na rowerze z sakwami, przyczepką, fotelikiem
Pogoda na trasie:
°C
Wiatr: km/h
Wilgotność:

Opis

Asfaltowa ścieżka rowerowa ze Spiskiej Beli do Tatrzańskiej Kotliny powstała już w 2011 roku.

Podróżujemy na rowerze z Kieżmarku z osiedla Sever, gdzie należy skręcić w lewo w ulicę Pod lesom, gdzie zaczyna się pas dla rowerzystów, prowadzący wschodnimi obrzeżami miasta, prawym brzegiem Popradu, w sąsiedztwie lasu. Po około 2 km szlak rozwidla się.
Skręcając w lewo, dojeżdża się do kładki nad Popradem, która prowadzi na drugi brzeg rzeki, trasa skręca w prawo, mijając widoczne zbudowania przędzalni i biegnie wzdłuż lewego brzegu Popradu. Kilometr dalej trasa skręca w lewo w kierunku drogi 67, wzdłuż której szlak prowadzi do parkingu obok kasztelu w Strażkach. Stąd już niedaleko do Białej Spiskiej. Po przejechaniu miasteczka (drogami publicznymi, ale w 2018 roku już budowaną aktualnie ścieżką rowerową), kierując się na drogę 67 w kierunku przejścia granicznego w Łysej Polanie, dojeżdża się do Bielskiego Stawu, położonego na północno-zachodnich obrzeżach Białej Spiskiej, gdzie zaczyna się doskonała droga rowerowa do Tatrzańskiej Kotliny (9 km).

Atrakcje na trasie
Aktualności
Kolejny projekt służący rozbudowie koncepcji  Szlaku wokół Tatr jako produktu turystycznego!
Miło nam poinformowac, że w dniu 21 maja 2018 roku Europejskie Ugrupowanie Współpracy Terytorialnej TATRY zawarło umowę o dofinansowanie mikroprojektu pt. "Szlak wokół Tatr-tyle do odkrycia".
Projekt dotyczący budowy Szlaku wokół Tatr zgłoszony do konkursu RegioStars Awards organizowanego przez Komisję Europejską!
Miło nam poinformować, że projekt pt. „Historyczno-kulturowo-przyrodniczy Szlak wokół Tatr-etap II” wdrażany przez EUWT TATRY we współpracy z 9 polskimi i słowackimi samorządami został wybrany przez Instytucję Zarządzającą, jako jeden z dwóch projektów reprezentujących Program Współpracy Transgranicznej Interreg V-A Polska-Słowacja 2014-2020 w trakcie międzynarodowego konkursu na najbardziej oryginalne i innowacyjne projekty dofinansowane z Funduszy Europejskich.
Szlak wokół Tatr po raz kolejny na targach turystycznych!
Za nami trzy dni międzynarodowych targów turystycznych GLOBalnie. Tym razem Szlak wokół Tatr – markowy produkt turystyczny pogranicza i Euroregionu „Tatry” prezentowany był w dniach 22-25.03.2018 r. w stolicy Śląska – Katowicach.