O SzlakuO Szlaku AktualnościAktualności Zaplanuj wycieczkeZaplanuj wycieczkę Praktyczne informacjePraktyczne informacje Twoja przygodaTwoja przygoda MultimediaMultimedia

Trasa rowerowa Kežmarok, sídlisko Sever - Rybník Zlatná – Strážky

Kieżmark, zalew Zlatná
Rodzaj nawierzchni:
Asfaltowa ścieżka rowerowa
Rodzinnie - z dziecięcym fotelikiem lub przyczepką
Rodzinnie - pierwsza przygoda na rowerze
Rodzinnie - rodzice mnie nie dogonią
Żwir? - to nie dla mnie
Na rowerze szosowym
Na rowerze miejskim
Na rowerze crossowym
Na rowerze trekkingowym
Na rowerze górskim
Na rowerze z sakwami, przyczepką, fotelikiem
Pogoda na trasie:
przewaga chmur
-1°C
Wiatr: 0 km/h
Wilgotność: 29%

Opis

Miasto Kieżmark to jedno z najładniejszych spiskich miast, a szlak rowerowy prowadzi blisko jego historycznego centrum z zabytkowymi późnogotyckimi, renesansowymi i barokowymi domami mieszczańskimi oraz rzemieślniczymi, kształtnym ratuszem i obronnym zamkiem oraz okazałymi świątyniami: katolickimi i protestanckimi.

Aby z centrum miasta dojechać do kolejnego odcinka Szlaku wokół Tatr, na skrzyżowaniu przy stacji benzynowej, obok zamku kieżmarskiego należy skręcić w prawo na ul. Nižna Brana, a później w lewo, kierując się na most nad potokiem Lubica. Po przekroczeniu rzeczki dojeżdża się do osiedla Sever, gdzie należy skręcić w lewo w ulicę Pod lesom, gdzie zaczyna się pas dla rowerzystów, prowadzący wschodnimi obrzeżami miasta, prawym brzegiem Popradu, w sąsiedztwie lasu. Po około 2 km szlak rozwidla się. Jeśli na rozwidleniu szlaku skręci się w prawo, mija się stadninę koni – rančo Čajka i dojeżdża do zalewu Zlatna (rybník Zlatná).
Atrakcje na trasie
Aktualności
Prezentacja Szlaku wokół Tatr na Międzynarodowych Targach Turystycznych ITF Slovakiatour 2018
W dniach 25-28.01.2018 r. “Historyczno-kulturowo-przyrodniczy szlak wokół Tatr” będzie prezentowany podczas XXIV edycji Międzynarodowych Targów Turystycznych ITF Slovakiatour 2018. Serdecznie zapraszamy do hali B1 na stoisko numer 311.
To już połowa okresu realizacji projektu dotyczącego budowy II etapu Szlaku wokół Tatr!
Polscy i słowaccy partnerzy podsumowali dotychczasowe efekty realizacji projektu flagowego dotyczącego budowy II etapu Szlaku wokół Tatr w trakcie śródokresowego przeglądu realizacji tego projektu, który odbył się w dniu 13 grudnia 2017 r. w Nowym Targu.
Nowy folder Szlaku wokół Tatr jest już gotowy!
Już jest dostępny nowy, podręczny folder o Historyczno-kulturowo-przyrodniczym Szlaku wokół Tatr - idealny na jesienne, rowerowe wycieczki.